RSS-linkki
Kokousasiat:https://dynasty.vesanto.fi:443/djulkaisu/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://dynasty.vesanto.fi:443/djulkaisu/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Tarkastuslautakunta
Pöytäkirja 18.11.2025/Pykälä 53
| Edellinen asia | Seuraava asia |
Sidonnaisuusrekisterin ajantasaisuus
Tarkastuslautakunta 18.11.2025 § 53
161/00.03.01/2025
Kuntalain 84 §:n mukaan kunnan luottamushenkilön ja viranhaltijan on tehtävä sidonnaisuusilmoitus johtotehtävistään sekä luottamustoimistaan elinkeinotoimintaa harjoittavissa yrityksissä ja muissa yhteisöissä, merkittävästä varallisuudestaan sekä muista sidonnaisuuksista, joilla voi olla merkitystä luottamus- ja virkatehtävien hoitamisessa.
Velvollisuus ilmoittaa sidonnaisuuksista koskee kunnanhallituksen ja maan-käyttö- ja rakennuslaissa (132/1999) tarkoitettuja tehtäviä hoitavan toimielimen jäseniä, valtuuston ja lautakunnan puheenjohtajaa ja varapuheenjohtajia, kunnanjohtajaa, pormestaria ja apulaispormestaria sekä kunnanhallituksen ja lautakunnan esittelijää. Ilmoitus on tehtävä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun henkilö on valittu tehtäväänsä.
Sidonnaisuusilmoitus tehdään tarkastuslautakunnalle, joka valvoo ilmoitusvelvollisuuden noudattamista ja saattaa ilmoitukset valtuuston tiedoksi. Kunnan on pidettävä sidonnaisuuksista rekisteriä yleisessä tietoverkossa, jollei salassapitoa koskevista säännöksistä muuta johdu.
Vaikutusten ennakkoarviointi:
ei
Päätösehdotus Tarkastuslautakunta:
1. hyväksyy sidonnaisuusilmoitukset
2. saattaa hyväksytyt sidonnaisuusilmoitukset valtuustolle tiedoksi
3. päättää julkaista hyväksytyt sidonnaisuusilmoitukset kunnan verkkosivuilla.
Päätös Hyväksyttiin.
| Edellinen asia | Seuraava asia |